shutterstock_64080370 15.10.2020

Kutsu: Työpaja media-alan kehityshankkeiden tulevaisuuden suunnista 27.10.

shutterstock_64080370

Minkälaisia kehityspolkuja toimialan yhteinen kirjautumisratkaisu avaa?

 

Media-alan kehityshankkeiden tulevaisuuden suuntia pohtiva työpaja pidetään tiistaina 27.10.2020 klo 13.30–16.00

 

Tilaisuus järjestetään virtuaalisena. Se on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista viimeistään torstaina 22.10. sähköpostitse osoitteeseen liisa.lundstrom@mediametrics.fi.

 

Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki alan päättäjät sekä kehityshankkeiden suuntia pohtivat ja valmistelevat henkilöt. Työpajassa keskustellaan kirjautuneen käytön kehittämisestä sekä siihen pohjautuvista kehitysskenaarioista.

 

Tavoitteemme on tarjota kv-benchmarkkien kautta monipuolisesti näkökulmia sisäisiin pohdintoihinne kirjautuneen käytön kehittämisestä.

 

Tilaisuuden toteuttamisesta vastaavat 8-bit-sheepin Sami Kallinen ja Leevi Kokko, jotka ovat haastatelleet alan vaikuttajia sekä keränneet maailmalta esimerkkiaineistoa kirjautumisen kehityksestä ja siihen pohjautuvista jatkosovelluksista.

 

Sami Kallinen on 8-bit-sheepin perustaja, jolla on yli 25 vuoden kokemus digitaalisten palveluiden kehittämisestä. Sami on aikaisemmin johtanut Yleisradion digipalvelukehitystä sekä toiminut KSF Median johtoryhmässä CDO:na ja CTO:na. Viimeiset kymmenen vuotta hän on johtamisen lisäksi keskittynyt data science -kyvykkyyksien kehittämiseen ja hyödyntämiseen sekä tunnistautumisratkaisuihin.

Leevi Kokko on data- ja analytiikkakonsultti 8-bit-sheepin toimitusjohtaja ja perustajaosakas, joka on kehittänyt ja mitannut digitaalisia palveluita 90-luvulta lähtien. Viimeisen viiden vuoden aikana Leevi on johtanut ja kehittänyt asiakkaan tunnistamisen ratkaisuja, sekä paneutunut asiakashyödyn rakentamiseen datan ja tunnistamisen avulla.

 

 

Tervetuloa mukaan!

 

Liisa Lundström
toimitusjohtaja
+358 40 529 2266
Media Metrics Finland Oy
Mannerheimintie 15 b A 2. krs.
00260 Helsinki
liisa.lundstrom@mediametrics.fi
www.mediametrics.fi

 

Tilaisuuden taustaa:

Media-alan yhteisiä käytäntöjä edistämään pyrkivä Media Metrics Finland (MMF) on valmistellut media-alan yhteistä kirjautumishanketta.

Yhteiskirjautuminen on nähty yhtenä lääkkeenä regulaation ja alustajättien synnyttämään ilmiöön, jossa suomalaiset mediatalot uhkaavat jäädä kolmansiksi osapuoliksi omassa markkinassaan.

Tavoitteena on ollut luoda palvelu, jonka avulla saadaan ensimmäisessä vaiheessa kasvatettua median käyttöä kirjautuneena niin, että asiakkuudet säilyvät ”omissa käsissä”.

Yhteinen hanke on nähty tehokkaammaksi tavaksi kuin yksittäisten talojen omat ponnistelut. Tavoitteena on, että yhteistä kirjautumisalustaa voidaan hyödyntää muiden alan yhteisten kehityshankkeiden pohjana.

MMF:n valmistelema media-alan yhteinen kirjautumispalvelu on suunniteltu toteutettavaksi kaikille alan toimijoille avoimena SaaS-ratkaisuna.

Palvelun toiminnallisuuksia on työstetty ja esitelty alan toimijoille avoimissa workshopeissa ja demotilaisuuksissa kesän ja alkusyksyn 2020 aikana. Palvelun prototyyppiä on myös pilotoitu testiympäristössä. SaaS-ratkaisun teknisen tuotekehityksen vaihe tulee valmiiksi marraskuussa.

Kehityshanketta ovat matkan varrella rahoittaneet Media-alan tutkimussäätiö sekä MMF:n omistajat Alma, Sanoma, Yle sekä MTV.

Palveluun mukaan liittymisen malli esitellään media-alan toimijoille marraskuussa. Nyt on aika pohtia hankkeen merkitystä ja sen luomia mahdollisuuksia ennen kuin kukin vetäytyy tahoilleen tekemään kilpailusääntöjen edellyttämät itsenäiset päätökset siitä, kannattaako hankkeeseen lähteä mukaan.

 

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *