shutterstock_254322661 9.2.2019

Suurimmilla mediataloilla yhteensä 4,9 miljoonaa eri käyttäjää

Alma Median, MTV:n, Sanoman ja Ylen verkkopalveluihin rekisteröityneiden käyttäjien päällekkäisyyttä analysoitiin tammikuussa osana Mediatili-projektin selvitystyövaihetta.

Analyysin aineistona käytettiin ko. mediatalojen kaikkia rekisteröityneitä käyttäjiä lisättynä tiedolla, oliko kyseinen käyttäjä ollut aktiivisena 90 päivän sisällä. Analysointia varten jokainen mediatalo pseudonymisoi asiakasrekisterinsä, näin yksittäisiä käyttäjiä ei voinut tunnistaa missään vaiheessa analysointia tai sen jälkeen. Tuloksia tarkastellessa on hyvä huomioida, että yksi käyttäjä voi käyttää useampaa sähköpostiosoitetta.

Kaiken kaikkiaan analyysissa tarkastelluilla mediataloilla on rekisteröintiin käytettyjä ERI sähköpostiosoitteita n. 4,9 miljoonaa.  Näistä vain yhteen mediayhtiöön rekisteröityneitä on n. 3,1 miljoonaa, kahteen yhtiöön n. 1,2 miljoonaa, kolmeen n. 520 000 ja kaikkiin neljään mediayhtiöön rekisteröityneitä on n. 135 000 sähköpostiosoitetta.

Kaikkiaan 4,93 miljoonasta rekisteröidystä sähköpostiosoitteena tällä hetkellä aktiivisena VÄHINTÄÄN yhdessä mediayhtiössä on 2,78 miljoonaa. VAIN yhdessä mediayhtiössä aktiivisena on 1,91 miljoonaa sähköpostiosoitetta, kahdessa mediayhtiössä aktiivisena n. 600 000, kolmessa aktiivisia n. 211 000 ja kaikissa neljässä n. 47 000 sähköpostiosoitetta.

Päällekkäisanalyysitulokset.png

Analyysin toteutti mediayhtiöiden toimeksiannosta 8-bit-sheep Oy.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *