shutterstock_268450493 8.1.2019

Media-ala kartoittaa mahdollisuuksia yhteiseen kirjautumiskäytäntöön

Alma Media, MTV, Sanoma ja Yle ovat yhdessä syksystä 2018 alkaen selvittäneet mahdollisuuksia lisätä yhteistyötä rekisteröitymisen ja kirjautumisen ratkaisuissa. Toteutuessaan työnimellä ”Mediatili” kulkeva hanke olisi kaikkien mediatalojen käytettävissä.

Media Metrics Finland koordinoi selvitystyötä, jonka lopputuloksena ymmärretään mitä hyötyjä yhteisesti tunnistautumisesta olisi media-alalle ja miten se olisi järkevintä toteuttaa. Tarkoitus on kevään aikana tutustua eri palveluntarjoajiin ja teknologiatoimittajiin ja ymmärtää millainen ratkaisu toimisi parhaiten nykyisten mediatalojen omien ratkaisujen täydentäjänä. Osana projektia määritellään myös tulevaisuuden tarpeet, joita toimiala voisi lähteä yhdessä kehittämään.

Mediatalojen yhteisen projektin tärkein tavoite on löytää ratkaisuja, jotka helpottavat kuluttajien mediankäyttöä kirjautuneina käyttäjinä siirryttäessä mediapalvelusta toiseen. Mediatilissä käyttäjä voisi yhdellä tunnuksella käyttää eri mediayhtiöiden palveluita ja sisäänkirjautuminen eri verkkopalveluihin helpottuisi ja nopeutuisi. Mediataloille se tarjoaisi työkalun, joka voisi korvata nykyiset kuluttajille näkyvät rekisteröitymis- ja kirjautumisratkaisut ja tavoitteena on myös lisätä kirjautuneiden käyttäjien määrää.

Tällä hetkellä selvitysvaiheessa olevasta projektista on keskusteltu myös muiden mediatalojen sekä Medialiiton kanssa ja vastaanotto on ollut innostunutta ja herättänyt paljon kiinnostusta.

Kerron mielelläni hankkeesta lisää!

Tomi Härmä
Media Metrics Finland
+358 400 797 911
tomi.harma@mediametrics.fi

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *